Αναγνώστες

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

Το αξίωμα των Χριστουγέννων

"Εψές γεννήθηκε ο Χριστός
κι ο κόσμος δεν το νιώθει"
Κάλαντα Θράκης
 

Πέρασε σχεδόν ένα δεκαήμερο σιωπής! Τόσο πυκνό, τόσο φορτωμένο!
Αδρά θα περιγράψω το "φορτίο" των ημερών!
Προετοιμασία για τα Χριστούγεννα: ακολουθίες, δουλειές στο σπίτι, ψώνια, κάποιες γιορταστικές εκδηλώσεις
Αυτά τα Χριστούγεννα!!! Το τεράστιο, το πολυσήμαντο γεγονός!
Η αναχώρηση-κοίμηση του φίλου μας Λάζαρου, ο αποχαιρετισμός, η αναστάσιμη κηδεία! Ναι, έτσι ονομάζω την κηδεία που μου αφήνει τη βεβαιότητα της Ανάστασης, που δεν έχει θρήνους και κοπετούς, αλλά ένα αξιοπρεπές χαροποιό πένθος!
Η βάφτιση του μικρού μας Ραφαήλ Λεονάρντο, ο οποίος είναι η διαρκής ζωντανή υπόμνηση της αγάπης και της ευσπλαχνίας του Θεού!
Και κάμποσοι γάμοι -δεν ήταν δυνατόν να παραστούμε σε όλους- και τραπέζια γιορτινά και συνευρέσεις συγγενών και φίλων και φιλοξενία!
Πόσα μπορούν να χωρέσουν σε λίγες ημέρες!
Θα ήθελα να είχα κάνει αρκετές αναρτήσεις.
Οι αφορμές πάρα πολλές, ο χρόνος ανύπαρκτος, τα γεγονότα με προσπέρασαν.

Αλλά θ΄αφήσω έστω καθυστερημένα τον οβολό μου, ερανισμένο από τα "Προσανάμματα" της Μαρίας Μουρζά*:

"Χριστούγεννα σημαίνει πορεία
Πορευόμαστε να βρούμε ο ένας τον άλλο
Ερχόμαστε ο ένας στον άλλο
Εσύ είσαι η δική μου Βηθλεέμ
Σε σένα με στέλνει ο Χριστός
Να σου πω ότι έφταιξα
Ότι έσφαλα ενώπιόν σου
Σε σένα με στέλνει ο Χριστός
Να σου βάλω μετάνοια
Για να πέσουν τα τείχη που ανάμεσά μας ορθώσαμε
Για να μην υπάρχει τίποτα που να με κάνει
να μη θέλω να σε βλέπω
Για να μην υπάρχει σύννεφο
που να μου εμποδίζει τη θέα σου.
......................................................
Χριστούγεννα σημαίνει
πως έχω για σένα μια βαθιά συγνώμη
και μια βαθιά ομολογία
ότι δεν έφταιγες μόνο εσύ
Είχα κι εγώ το μερτικό μου
Έκανα κι εγώ τα δικά μου λάθη
Κι έχω κι εγώ ενώπιον του Θεού και των ανθρώπων
τις δικές μου ευθύνες.
...........................................
Χριστούγεννα σημαίνει
πως σε περιμένω, αδελφέ μου, να 'ρθεις
να παραγράψουμε όλα τα χρέη,
για να παραγράψει  κι ο Χριστός τα δικά μας.
.........................................................................
Πρόκειται για αξίωμα:
Ο Χριστός μού είναι τόσο Ξένος όσο κι εσύ
Τόσο Οικείος όσο κι εσύ
Μου δίνει τόση λύπη ή τόση χαρά όση κι εσύ
Είναι αξίωμα:
Απέχω από τον Χριστό
όσο απέχω από σένα...."

*Πρόκειται για εξαιρετική ποιητική συλλογή των Εκδόσεων "εν εσόπτρω".

Δεν υπάρχουν σχόλια: